Onderwijs-programma

Het onderwijsprogramma van De Buitenhof

Wij bieden net als een reguliere basisschool onderwijs aan de groepen 1 tot en met 8. Ook het onderwijsaanbod voor onze leerlingen is vergelijkbaar met dat van een reguliere basisschool. In de regel vindt het onderwijs klassikaal plaats. Indien noodzakelijk wordt gepersonaliseerd onderwijs gegeven.
Hoe kunnen wij onze leerlingen, en dus ook jouw kind, dan dát bieden dat zij op onderwijsgebied nodig hebben? Dit komt voor een deel door de aangepaste manier van inrichting van ons onderwijs.

Verder biedt onze school, net als iedere andere school, alle verschillende vakken aan. We kunnen je een voorbeeld van verdeling van de vakken laten zien.

Onderwijsprogramma geïntegreerd met zorg

De leerkracht is de persoon die de algemene ‘leiding’ heeft gedurende de dag. Als het nodig is, wordt hij of zij bijgestaan door iemand van de CvB (Commissie van Begeleiding). De CvB bestaat uit een groep leerkrachten die zich bezighoudt met de specifieke zorg voor onze leerlingen. Door hun expertise kunnen zij de leerkracht en de leerling(en), en dus ook jouw kind, goed begeleiden en verder helpen.

Het onderwijsprogramma van Mondriaan

Het onderwijsprogramma dat onze leerlingen volgen, is vergelijkbaar met het onderwijsprogramma van een reguliere basisschool. Er zijn natuurlijk wel verschillen. Zo is het programma een combinatie van zorg en onderwijs. Vaak zal het accent bij de start van uw kind op onze school liggen bij de behandeling (zorg). Na verloop van tijd zal dit accent verschuiven naar onderwijs, zodat je kind uiteindelijk weer went aan hele dagen naar school gaan.