Einde van het schooljaar

Blog Taco Bisscheroux bestuurder Stichting AlteriusTaco Bisscheroux, bestuurder van Stichting Alterius,
schrijft periodiek een blog voor deze site.
Actuele onderwerpen zullen de revue passeren.

Het einde van het schooljaar

Een schooljaar dat op 1 augustus 2019 begon met het voorbereiden op de sluiting van het Keerpunt en eindigt op 2 juli met een drive-through diploma-uitreiking bij HVL gaan we niet kwalificeren als saai.

Corona en inspectie

Terugkijkend op dit schooljaar springt ‘corona’ er natuurlijk uit. Inmiddels beseffen we ook dat corona nog wel even met ons gaat meereizen. Maar corona is voor mij niet het belangrijkste.

Meest aansprekend is voor ons toch het positieve oordeel van de inspectie. En dan in het bijzonder over twee thema’s die wij bij hen onder de aandacht brachten. Namelijk: het vermogen tot differentiëren in ons onderwijs én de competentie om samen met jeugdzorgaanbieders te komen tot een integraal programma. Over beide thema’s heeft de inspectie zich zeer waarderend uitgesproken. Onderwijs is bij ons in goede handen. Deze waardering is natuurlijk een bron van motivatie om op de ingeslagen weg door te gaan.

Extra inspanningen

Ook financieel heeft de stichting het goed gedaan in 2019. We hebben geïnvesteerd om extra inspanningen te leveren om onze kwaliteitszorg verder te ontwikkelen, IZEO verder uit te rollen, PR en communicatie op een goed niveau te houden, ons hard te maken voor het behalen van certificaten op gebied van arbeid en ons 10-jarig bestaan te vieren.

Het nut van het investeren de afgelopen jaren in ICT heeft zich de laatste maanden van dit schooljaar afdoende bewezen. Toen door corona de nood aan de man was, hebben we de slag naar afstandsonderwijs in mijn ogen goed weten te slaan.

Gezond weer terug

Genoeg bereikt dus en volgens mij zit er voor volgend jaar weer genoeg in het vat.

Zo meteen dus tijd voor vakantie. Ook de vakantieperiode komende zomer vraagt waarschijnlijk voor velen het aanpassen van vertrouwde patronen. Vanzelfsprekend het vliegtuig instappen is er niet bij en zomaar naar Noord-Italië rijden vraagt, ondanks dat de seinen op groen gaan, toch bedenktijd. Wat jullie ook doen geniet van de vakantie, rust goed uit en nu geen dooddoener; kom gezond weer terug.

Taco Bisscheroux
bestuurder