Ons netwerk

Het best mogelijke onderwijs bieden. Dát is wat we willen.
Om ons onderwijs voor onze leerlingen zo optimaal mogelijk te verzorgen, werken we intensief samen met diverse partners. Samen bereiken we ons doel!
Hieronder vindt u een overzicht van de partners waarmee we samenwerken en het netwerk waarin we opereren.

• Stichting Jeugdzorg Sint Joseph (SJSJ)
    Binnen Icarus en Het Keerpunt, beide onderdeel van SJSJ, verzorgt Alterius het onderwijs.
  • Mondriaan Zorggroep
    Onze school De Buitenhof werkt nauw samen met Mondriaan. Kinderen en jongeren die in behandeling zijn bij Mondriaan volgen onderwijs op één van onze locaties. Deze locaties zijn fysiek dicht bij de behandelplek.
  • Koraal
    Gastenhof Urmond biedt een thuis aan jongeren (12 tot 27 jaar) met een licht verstandelijke beperking. Zij wonen in diverse behandelgroepen of krijgen thuisbegeleiding van Gastenhof (onderdeel van Koraal). Alle jongeren van Gastenhof krijgen een integraal zorg en onderwijs (IZEO) aanbod vanuit Alterius en Koraal.
  • Xonar
    Onze school St. Jozef werkt nauw samen met Xonar. Xonar biedt AMV'ers (Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen) een thuis in de vorm van een begeleide woongroep. Bij St. Jozef geven wij les aan deze jongeren.
  • MosaLira
    De vso-afdelingen van Don Bosco (MosaLira) en St. Jozef (Alterius) zijn sinds 2016 fysiek samengevoegd tot ‘vso Maastricht’ op locatie Mariënwaard in Maastricht.

Netwerk

Alterius is aangesloten bij of lid van: