Ons netwerk

Het best mogelijke onderwijs bieden. Dát is wat we willen.
Om ons onderwijs voor onze leerlingen zo optimaal mogelijk te verzorgen, werken we intensief samen met diverse partners. Samen bereiken we ons doel!
Hieronder vindt u een overzicht van de partners waarmee we samenwerken en het netwerk waarin we opereren.

• Via Jeugd
    Binnen Icarus, onderdeel van Via Jeugd, verzorgt Alterius het onderwijs.
  • Mondriaan Zorggroep
    Onze school De Buitenhof werkt nauw samen met Mondriaan. Kinderen en jongeren die in behandeling zijn bij Mondriaan volgen onderwijs op één van onze locaties. Deze locaties zijn fysiek dicht bij de behandelplek.
  • Koraal
    Gastenhof Urmond biedt een thuis aan jongeren (12 tot 27 jaar) met een licht verstandelijke beperking. Zij wonen in diverse behandelgroepen of krijgen thuisbegeleiding van Gastenhof (onderdeel van Koraal). Alle jongeren van Gastenhof krijgen een integraal zorg en onderwijs (IZEO) aanbod vanuit Alterius en Koraal.
  • Care4Kidz
    Op de locatie van Care4Kidz in Geleen biedt Alterius onderwijs aan de kleine groep leerlingen. Deze leerlingen krijgen een integraal zorg en onderwijs (IZEO) aanbod.

Netwerk

Alterius is aangesloten bij of lid van: