Onze feiten
cijfers

Alterius in cijfers

Stichting Alterius opereert in de regio Zuid-Limburg en gaf in 2022 aan meer dan 700 leerlingen onderwijs, voor een korte of langere periode.
Binnen de stichting zijn op 31 december 2022 116fte in dienst die op verschillende locaties werkzaam zijn.
Deze verschillende locaties zijn gekoppeld aan twee scholen: De Buitenhof en St. Jozef.
Een uitgebreid overzicht van gegevens en cijfers is te vinden in onze jaarverslagen.

Organisatiestructuur

Aan het hoofd van de stichting staat directeur-bestuurder Ronald Paulissen, die verantwoording aflegt aan de Raad van Toezicht. De bestuurder geeft leiding aan één directeur die op zijn beurt weer verantwoordelijk is voor De Buitenhof en St. Jozef.
De organisatiestructuur is weergegeven in een organogram.

De Raad van Toezicht bestaat uit:
- Guido Kerckhoffs (voorzitter)
- Ruud van Hertum
- Noëlle Bleize-Voncken
- Annemiek Kuijer
- Pien Versteegh

Stichting Alterius heeft een gezamenlijke medezeggenschapsraad (GMR). Deze wordt gevormd door de MR van de Buitenhof en de MR van St. Jozef.

Privacy en klachtenregeling

De Stichting beschikt over een eigen privacyverklaring en klachtenregeling. Deze zijn te vinden op onze site.