Zoektocht naar de juiste school

Het schooljaar is nu écht ten einde. Wij kijken terug op een bewogen maar goed jaar met veel ontwikkelingen.
Ook ouders kijken terug. Voor sommige van hen vond dit jaar een eerste kennismaking met onze school plaats.
Zo ook de ouders van Joya, een kleuter die in mei voor het eerst haar nieuwe klas op SO De Buitenhof bezocht.
De ouders van Joya beschreven hun zoektocht naar de juiste school, zorgen over juiste begeleiding en hun uiteindelijke keuze. Lees hun ervaring hieronder.

In mei dit jaar is Joya gestart op SO de Buitenhof.
Een hele spannende periode voor Joya, maar ook voor ons als ouders.

Zoektocht naar de juiste school

Joya ging hiervoor naar een auti-dagbehandeling groepje. Een enorm warm nest waar we met pijn in ons hart afscheid van genomen hebben. De zoektocht naar de juiste school voor je kind is zo spannend. We waren behoorlijk kritisch en hadden een heel lijstje met 'eisen', want net als iedere ouder willen we het beste voor Joya. Maar wat waren we bang dat de school niet aan onze verwachtingen zou doen.

Ouders van een so-leerling vertellen over hun zoektocht naar de juiste so-school.Oprechte interesse

En na het eerste bezoek aan een SO school, zakte ons de moed dan ook al in de schoenen. Kan Joya dit wel aan? Gaat ze hier niet volledig verzuipen? Prikken ze wel door haar heen? Gaan ze haar niet overschatten?
Het volgende bezoek was aan SO de Buitenhof en hier voelde het meteen goed. Er was oprecht interesse in Joya en in wat zij nodig heeft. Het warme gevoel van mensen die met hart en ziel werken. We konden bijna alles van ons 'eisen' lijstje afvinken. De keus was dan ook snel gemaakt.

Dagelijks contact

Joya is er vervolgens met open armen ontvangen. En alles gebeurt op haar tempo.
Het lijntje tussen ouders en juffen is kort. D.m.v. een groeps app en een 'heen en weer' schriftje, houden we elkaar op de hoogte. Iets waar wij heel erg blij mee zijn! We hebben dagelijks contact met school, zo weten school en ouders wat er speelt. Wanneer Joya ergens mee zit of ergens in vast loopt, wordt dit meteen opgepakt. Er wordt goed mee gedacht en alles is bespreekbaar. Er wordt gekeken naar wat Joya aankan en hoe dit het beste aangepakt kan worden.

Gerust hart

Wij zijn erg te spreken over de positieve benadering naar het kind. Het is een kleinschalige school met kleine klasjes, iets wat voor ons erg belangrijk was. We hadden niet gedacht een school te vinden, die zo aansloot op haar oude auti-groepje.
Het blijft een grote stap, maar wij kunnen vol overtuiging zeggen, dat we Joya met een gerust hart naar school brengen, omdat we weten dat ze in goede handen is.

Met dank aan de ouders van Joya die deze ervaring met ons wilden delen!

Heb je vragen over onze so-school De Buitenhof?
Of wil je meer weten over de toelatingsprocedure hiervoor?
Kijk op onze site!

terug naar de website van De Buitenhof