De wijk van de toekomst wordt voorbereid in onze regio, WOOW!

WOOW is een integraal programma dat zich richt op de verbetering van de leefbaarheid, tekorten op de arbeidsmarkt, kwaliteit van leven en welzijn in de bebouwde omgeving. Een combinatie dus van Wonen, Opleiden, Ondernemen en Werken, kortom: WOOW!

Multi-disciplinaire aanpak

Complexe vragen kun je niet vanuit één sector beantwoorden, ze vragen om een multidisciplinaire aanpak. Zo'n aanpak is goed voor de betrokken partners, maar in de brede context ook voor de omgeving en de gehele regio. Een 'quadruple helix-model' waarin overheid, ondernemers, onderwijs en lokale gemeenschappen samenwerken.

Aan de slag in de praktijkomgeving

Vanuit Praktech nemen we het praktijkgedeelte MBO voor onze rekening. De Saffierflat in Heerlen, eigendom van Wonen Limburg, wordt de praktijkomgeving waar we daadwerkelijk aan de slag gaan met cursisten. De eerste stappen zijn gezet.

Partners

Wie zijn onze partners in dit programma? We doen dit samen met Zuyd Hogeschool, VISTA college, Gemeente Heerlen, Wonen Limburg, Talencentrum Universiteit Maastricht, New Insights Consulting en Stichting voor Vluchteling-Sudenten UAF.

Uiteraard houden we jullie op de hoogte van de voortgang van dit mooie project!

terug naar de website van Praktech