Wethouder Piatek neemt petitie in ontvangst

Vanmiddag trad een delegatie van Praktech de raadszaal van de gemeente Eijsden-Margraten binnen. Namens het team nam directeur Chris Hesse het woord en overhandigde de petitie aan wethouder Piatek.

Veel steun

Meer dan 830 handtekeningen verzamelde Praktech de afgelopen tijd. ‘Tot gisteravond aan toe’, zo vertelt Chris, ‘want velen met ons vinden dat Praktech met haar kwaliteit en belangrijke rol in de maatschappij niet mag verdwijnen van deze plek .’ Wethouder Piatek nam de handtekeningen gebundeld in een map in ontvangst. Ook ontving hij een grote foto gemaakt in één van de praktijklokalen van Praktech.

Op de agenda van het college-overleg

De gemeente Eijsden-Margraten heeft middels een brief kenbaar gemaakt dat Praktech aan het einde van dit cursusjaar het pand moet verlaten. Daar waar eerder gesproken werd over sloop, blijkt nu het behouden van het pand ook een mogelijkheid te zijn. Daarom heeft Praktech de wethouder verzocht om nog een keer te kijken of Praktech onderdeel uit kan maken van de nieuwe plannen voor deze locatie.

Wethouder Piatek heeft toegezegd dat hij, gesteund door de velen handtekeningen en het verhaal van Praktech, komende dinsdag in het college-overleg nogmaals het onderwerp op de agenda zet.

Praktech gaat door!

Ondertussen is Praktech wel in gesprek met andere partijen om ervoor te zorgen dat cursussen ook komend jaar gewoon door kunnen gaan. Want één ding is zeker, Praktech gaat door!

terug naar de website van Praktech