Traumasensitief werken

Iedereen weet dat kinderen die opgroeien met stress hier ook op latere leeftijd last van (blijven) houden.
Maar heb je ook een idee over welke klachten het dan gaat? En hoe daar mee om te gaan?

Van stress naar trauma

Stress hoort bij het leven. Het helpt ons functioneren in nieuwe of spannende situaties. Maar als spannende of gevaarlijke gebeurtenissen zich blijven herhalen, zoals bij mishandeling of opgroeien met een ouder met ernstige problemen, raakt het stresssysteem van kinderen ontregeld.

Welke gevolgen dit kan hebben geeft Augeo mooi weer op hun site.

Begeleiding

Ook nu blijkt weer hoe belangrijk het is dat er volwassenen zijn die deze kinderen begrijpen, hun situatie begrijpen en er voor ze zijn. Niet voor niets wordt er daarom, onder andere door Augeo, veel aandacht besteed aan het geven van cursussen en trainingen aan professionals over het omgaan met kinderen en jongeren met traumaklachten.

Praktische training

Met de training ‘Traumasensitief werken’ biedt Wervelkind ook theoretische achtergrond maar vooral ook praktische tips over hoe om te gaan met kinderen en jongeren met traumaklachten.

Meer weten? Check onze site of neem direct contact op!