Trainingen bij JENS

Vorige week trainden Susanne en Rachelle voor het eerst de collega’s van JENS.
‘We startten met de trainingen ADD en ASS, de eerste twee van een reeks van zeven die we bij JENS gaan geven.’ vertelt Rachelle.

Training aan jeugdhulp?

‘Het lijkt in eerste instantie misschien apart dat wij vanuit onderwijs een training geven bij JENS die nota bene zelf preventieve en ambulante jeugdhulp biedt. En toch is dat niet zo raar.’ Susanne vult aan: ‘Vaak worden de collega’s van JENS als eerste aangehaakt bij diverse trajecten. Zij kunnen dan juist weer een rol spelen in het doorgeven van tips aan bijvoorbeeld leerkrachten.’

Direct aangemeld

De trainers kijken terug op twee geslaagde trainingen. Susanne: 'En dan is het helemaal leuk om te horen dat één van de cursisten zo te spreken was over deze twee trainingen, dat hij zich direct voor onze volgende training heeft aangemeld. Dat is natuurlijk ook het voordeel als je trainingen in-house kunt verzorgen.'

‘Het blijft boeiend om dit te doen. Juist omdat je steeds weer vanuit andere organisaties en invalshoeken meekijkt én vragen krijgt. Het houdt ons ook scherp’, besluit Rachelle.

Zelf interesse in een training van Wervelkind?
Bekijk het aanbod op de site of neem direct contact op!