Training Wervelkind over Angst en Depressie

Training over Angst, Depressie en Suïcidaliteit

Angst, depressie, suïcidaliteit. Het zijn heel gevoelige onderwerpen die helaas veel vaker aan de orde zijn dan we zouden willen.
Ook onder jongeren spelen deze thema’s. En de pandemie waarmee we nu te maken hebben maakt het er niet eenvoudiger op.
Hoe ga je hiermee om als hulpverlener of begeleider van een jongere die met deze gevoelens zit? Wat wel te doen? Of wat juist niet?

Concrete vragen, praktische tips

Die vraag kwam terecht bij Susanne en Rachelle, trainers van Wervelkind. Het verzoek was eigenlijk nog concreter ‘Kunnen jullie ons handvatten geven, zodat wij onze jongeren hierin nog beter kunnen begeleiden?’

‘Natuurlijk, graag zelfs, was onze reactie!’ aldus Susanne, één van Wervelkinds trainers. ‘Omdat we zo goed mogelijk willen aansluiten bij de praktijk waarin de betreffende begeleiders en behandelaren werken, spitsen we onze training toe op de situatie zoals die op hun werkplek is. Op die manier kun je er echt voor zorgen dat ze de volgende dag concreet jouw tips kunnen toepassen.’

Zelf vragen?

Herken je deze scholingsvraag en zou je willen weten wat Wervelkind in deze voor jou en jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op. We kijken graag samen naar wat we voor je kunnen betekenen!

Terug naar de website van Wervelkind