Tips
van leerlingen zélf

In onze training ASS (Autisme Spectrum Stoornis) gaan wij in op de meest voorkomende kenmerken van ASS, waaronder communicatieproblemen en zintuigelijke prikkelverwerking. Hoe werkt dit bij een jongere? We bieden je praktische handvatten die direct inzetbaar in jouw dagelijkse praktijk. Hierbij maak je onder andere gebruik van de cognitieve therapie en een gedragsmatige aanpak.

De kinderen aan het woord

Maar heb je ook al eens tips gehad van jongeren zelf?
Kinderen met een diagnose, zoals bijvoorbeeld autisme of ADHD vinden het vaak een uitdaging om te werken in een (traditioneel) klaslokaal. De kinderen die te zien zijn in dit filmpje, dat overigens al dateert van 2015, vertegenwoordigen die groep leerlingen. En aan de hand van dit filmpje willen ze laten zien hoe hun brein werkt en welke eenvoudige manieren er soms al zijn voor leerkrachten om ervoor te zorgen dat ze wél kunnen werken in de klas.

Positieve kant van ASS

Wij kijken zelf altijd graag naar de dingen die wél kunnen in plaats van de dingen die niet of minder goed kunnen, zonder deze laatste punten uit het oog te verliezen.
Dat is precies de reden waarom wij in onze training juist ook ingaan op de positieve eigenschappen van ASS en hoe je deze kunt benutten. Klinkt als een win-win toch?
Wil jij ook praktische tips en handvatten over het omgaan met en begeleiden van iemand met ASS? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

PS We bieden deze training ook online aan. Deze staat gepland op 12 april aanstaande. Ben jij erbij?