Symposium SKJ geregistreerd

Het symposium 'van onder_wijs en jeugd_zorg' staat in het teken van de samenwerking tussen jeugdzorg en onderwijs. We zijn trots dat we een programma kunnen presenteren met interessante sprekers die ieder vanuit hun eigen discipline en ervaring hun verhaal zullen doen. Wellicht voor sommigen ook handig om te weten dat ons symposium SKJ (Stichting Kwaliteitsregister Jeugd) geregistreerd is.

Sprekers van de dag

Symposium van onder_wijs en jeugd_zorg' Stichting Alterius 18 september 2019We openen het symposium met Dolf van Veen. Hij is verbonden aan de Universiteit van Nottingham als bijzonder hoogleraar en daarnaast o.a. werkzaam als buitengewoon hoofddocent Passend onderwijs en jeugdzorg bij Hogeschool Windesheim.

Vervolgens zal John Komen vanuit zijn rol als kwartiermaker bij Garage2020 Brabant het woord krijgen. Garage 2020 is een plek waar bedrijven, overheid, eindgebruikers en zorginstellingen komen tot radicale innovatie voor de jeugdhulp.

Erik Jongman zal, na een korte pauze in het programma, zijn verhaal delen. Erik is psychotherapeut en supervisor voor de Vereniging Gedragstherapie en Cognitieve Therapie. Daarnaast is Erik hoofddocent bij o.a. RINO Utrecht voor de opleiding tot Klinisch Psycholoog, differentiatie kinderen en jeugd.

De laatste sprekers van de middag zijn Suzanne Frissen en Rachelle Prick. Zij werken als leerlingbegeleider en leerkracht bij Stichting Alterius. Zij zullen vanuit onze praktijk een blik werpen op de samenwerking tussen jeugdzorg en onderwijs.

In gesprek

Volgens ons biedt deze middag juist door de diversiteit aan ervaringen en invalshoeken stof tot nadenken maar vooral ook stof om samen over in gesprek gaan. Daar kunnen we al mee beginnen tijdens de informele borrel, waarmee we het symposium afsluiten.

Symposium bijwonen?

Ook interesse om dit symposium bij te wonen? Je bent van harte welkom!
Aanmelden kan door een mail te sturen naar symposium@stichtingalterius.nl

Het symposium vindt plaats vanaf 13.00 uur in Parkstad Limburg Theaters, locatie Heerlen.