Samen voor
inclusief onderwijs

Een inclusieve samenleving begint bij een stevig fundament: inclusief onderwijs. Een onderwijssysteem waarin iedereen welkom is en alle kinderen en jongeren samen in de klas goed onderwijs genieten. Ook de leerlingen met een chronische aandoening en met gedrags- of leerproblemen die extra zorg of ondersteuning nodig kunnen hebben. Om hiervoor extra aandacht aan te geven, is het deze week 'week van inclusief onderwijs'.

Inclusiever onderwijs

Ook bij Alterius zijn we bezig met het nog inclusiever maken van onderwijs. Er zijn al goede stappen gezet en er volgen er nog meer! Die stappen maken we samen. Samen met onze partners: scholen, zorginstellingen en samenwerkingsverbanden.

Samen

Dat we dit ook écht als samen doen, blijkt nog maar weer eens dit gebaar tijdens de week van inclusief onderwijs. Ronald Paulissen (directeur SWV VO Maastricht Heuvelland en Parkstad) bracht een flitsbezoek aan één van onze locaties om een presentje te overhandigen. Chris Hesse (directeur St. Jozef) nam het in ontvangst.
De tekst die prijkt op deze pot vol hartjes, zegt genoeg: ‘Jij ziet mij. Jij maakt het verschil. Dank je!’.

Dank voor dit gebaar, het wordt gewaardeerd!
En nu weer verder met het maken van het verschil.
Zodat we samen het onderwijs nóg inclusiever maken!