Samen schakelen

Afgelopen maandag was Kim Noach, journalist bij De Limburger, te gast bij onze collega's op de locatie Bernardinus. Onderwerp van gesprek was de intensieve samenwerking tussen De Buitenhof en Bernardinuscollege.

Schakelen

Sinds vorig jaar volgen de havoleerlingen van De Buitenhof namelijk hun lessen ín het gebouw van Bernardinus. En dat niet alleen, zij krijgen daar naast de lessen van 'hun eigen' docenten óók lessen van de vakdocenten van Bernardinus. Dit alles met als doel om de leerlingen te laten schakelen van speciaal naar regulier onderwijs.

Voor iedere leerling wordt er gekeken wat nodig is. Sommigen volgen bijvoorbeeld al deels lessen in de reguliere klassen, anderen bijvoorbeeld alleen de practica. Iedere leerling heeft andere behoeften, dus iedere leerling krijgt het onderwijs op maat aangeboden.

Trots

Kim ging in gesprek met Isis Agouzoul (Bernardinus) en 'onze' Janine Schuwirth. Zij vertelden over de intensieve samenwerking en al het werk dat ze met beide teams de afgelopen jaren hebben verricht. Maar vooral spraken ze over hoe het ingeslagen pad zo goed loopt. Om dat te illustreren werden Maaike en Amy geïnterviewd. Klasgenoten en inmiddels dikke vriendinnen. Ze leerden elkaar doordat Maaike als buddy werd gekoppeld aan Amy.

Dit verhaal heeft Kim gegoten in een artikel dat De Limburger publiceerde.
Het geeft in onze ogen weer dat we trots zijn op onze leerlingen, onze teams én deze mooie samenwerking!

Foto genomen door fotograaf Luc Lodder.