Met ingang van 1 augustus aanstaande moet Praktech uit haar huidige pand, het oude LTS-gebouw in Cadier en Keer. De gemeente Eijsden-Margraten, eigenaar van het gebouw, heeft andere plannen met het pand. Er wordt zelfs gesproken over sloop.
Praktech wil en kan zich niet zonder meer bij dit voornemen neerleggen.

Gebouw met een toekomst

Met het verlaten van het huidige pand verdwijnt een unieke leslocatie. Deze plek biedt nu een ideaal thuis voor cursisten met een bijzonder voortraject: werklozen, (voortijdig) schoolverlaters, vluchtelingen of cursisten die naast hun werk nog bijleren. Maar het is vooral ook een plek die hen weer een stap dichter bij vervolgonderwijs of werk brengt en hierdoor blijven ze niet afhankelijk van een uitkering. Een gebouw met toekomst dus!

Praktech gebouw met geschiedenisGebouw met een geschiedenis

Het voormalig LTS-gebouw waar Praktech nu huisvest, is een begrip in de regio. Velen uit de omgeving hebben bijzondere herinneringen aan de geweldige schooltijd die zij hier doorbrachten. Maar vooral ook de kwaliteit van het vakmanschap dat men hier werd bijgebracht wordt geroemd. En dat staat nog steeds hoog in het vaandel.

In actie!

En dus komen we in actie! We willen dit prachtige pand met al zijn historie én toekomst niet kwijt voor onze bijzondere doelgroep en onze omgeving.

Steun ons door hier onze online petitie te ondertekenen.