Technisch, ambachtelijk onderwijs, gestoeld op inhoudelijk vakmanschap en pedagogisch meesterschap. We hoeven niemand te overtuigen van de waarde van technisch onderwijs, van óns technisch onderwijs. Dat blijkt uit de kwaliteit van cursussen die we verzorgen, of dat nu de reguliere cursussen zijn of die we specifiek voor statushouders hebben ontwikkeld. Kwaliteit waar we trots op zijn, die mede tot stand komt door een uitstekende, intensieve en vanzelfsprekende samenwerking met onze ketenpartners. Daarnaast zorgt de erkenning Jobcoach door het UWV ervoor dat we nóg meer met de cursist mee kunnen gaan om dáár te ondersteunen en te begeleiden waar het nodig is.

Op zoek naar nieuw pand

En ondertussen… moet Praktech ook op zoek naar een ander geschikt pand. Het huidige pand, de Technische School, eigendom van de gemeente Eijsden-Margraten, zal per 1 augustus 2020 door ons moeten worden verlaten. De gemeente wil het gebouw een andere bestemming geven, men spreekt zelfs over slopen!

We zitten niet stil

Desondanks zijn en blijven we overtuigd van het belang van Praktech. En veel meer dan dat. Dus we zitten niet stil. Wij geloven in onze manier van werken. Daarom zoeken we naar nieuwe kansen, mogelijkheden en deuren die voor ons open gaan. Maar zeg eerlijk: wat is nu geschikter voor ons onderwijs dan een ambachtsschool?

Iedere actie van anderen die ook geloven in ons concept voelt daarbij als een steun in de rug.

terug naar de website van Praktech