Op woensdag 13 mei zal een delegatie van Praktech de petitie aanbieden aan wethouder Piatek en wethouder Custers in de Raadszaal van de gemeente Eijsden-Margraten.
Meer dan 800 mensen ondertekenden de petitie ‘Laat Vakschool Praktech in het oude LTS-gebouw in Cadier en Keer blijven’.

Achtergrond petitie

Op 1 augustus aanstaande moet Praktech uit haar huidige pand, het oude LTS-gebouw in Cadier en Keer. De gemeente Eijsden-Margraten, eigenaar van het gebouw, heeft andere plannen met het pand. Er werd zelfs gesproken over sloop.
Praktech wilde zich niet zonder meer bij dit voornemen neerleggen. Dit pand met zijn historie had wat ons betreft nog een prachtige toekomst voor onze bijzondere doelgroep én voor onze omgeving. De start van de petitie was een feit.

Besluit gemeente Eijsden-Margraten

Ondanks alle inspanningen van een ieder blijft de gemeente Eijsden-Margraten bij haar besluit dat Praktech het pand moet verlaten aan het einde van dit cursusjaar.
Met het aanbieden van de petitie aan de gemeente wil Praktech enerzijds danken voor de jaren dat het gebruik heeft mogen maken van het prachtige oude LTS-gebouw boordevol mogelijkheden. Anderzijds wil Praktech ook laten zien dat het, gesteund door alle ondertekenaars, haar belangrijke werk voort zal zetten.

Succesvolle petitie

Praktech spreekt van een geslaagde petitie. Niet alleen lieten meer dan 800 mensen weten te geloven in Praktech. Maar ook heeft het ons gebracht waar we nu staan met de blik op een mooie, nieuwe start op een andere locatie.

Praktech gaat door!

Praktech vervult een belangrijke rol voor een bijzondere doelgroep. Iets wat meer dan 800 ondertekenaars van de petitie onderschrijven. Praktech blijft zich daarom inzetten voor (toekomstige) cursisten en doet dat samen met haar partners.
Maar zeker in deze tijd, nu er door de coronacrisis een economische tegenwind te verwachten is, is een duurzame opleidingsvoorziening in deze regio voor de onderkant van de arbeidsmarkt noodzakelijk.
Ook om die reden blijft Praktech doen wat het altijd al deed: begeleiden en opleiden van cursisten tot vakkrachten!

Andere locatie

Met ingang van het nieuwe cursusjaar zal Praktech te vinden zijn op een andere locatie.
Achter de schermen spreken we hierover met mogelijke partners hierin.
We zien vol vertrouwen het komend cursusjaar tegemoet.
We hopen jullie heel snel te kunnen meedelen welke locatie ons nieuwe thuis wordt.

terug naar de website van Praktech