'Ouders maken
zich zorgen over
mentale druk kinderen'

Vorige week berichtte RTV Maastricht over een open brief van ouders aan het Porta Mosana college.

Welzijn

De roep om aandacht voor het welzijn van kinderen, jongeren is steeds luider te horen.
Zo ook bij vo-school Porta Mosana college waar ouders, zelf ook lid van de oudervereniging, via een open brief aandacht vragen voor het welzijn van hun kinderen. Volgens het bericht maken zij zich om een aantal zaken zorgen, maar met name over de oplopende mentale druk.

Herken de signalen

Steeds vaker horen we dat onze jongeren meer en meer kampen met angsten, depressies en zelfs suïcidale gedachten. Een periode als de huidige waarin jongeren al twee jaar geconfronteerd worden met corona en de gevolgen hiervan helpt dan ook zeker niet.

Vandaar dat het zo belangrijk is dat er juist nu aandacht is voor het welzijn van de jeugd. Hoe kunnen wij als omgeving deze jongeren zo goed mogelijk begeleiden? Welke signalen kunnen wij oppikken en hoe gaan we hier vervolgens mee om?

Tips en handvatten

Wervelkind biedt nu speciaal in dit kader een aparte training. Een praktische training waarbij de praktijk aan bod komt en waar je met tips en handvatten ‘naar buiten gaat’.

Leerkrachten, begeleiders, ouders, iedereen die te maken heeft met begeleiden van jongeren kan zijn voordeel halen uit deze training. Maar ook voor jongeren zelf is een training mogelijk. Zodat zij niet alleen signalen herkennen bij zichzelf of anderen uit hun omgeving, maar ook weten hoe vervolgens te handelen.

Neem vrijblijvend contact op met Rachelle of Susanne, trainers van Wervelkind!