Op kamp!

Vorige week gingen onze jongeren van IZEO Koraal (locatie Urmond) op kamp.
Wat een belevenis was dat!
Lees onderstaand verslag en beleef het kamp mee :-)

Dag 1

Wat een (gezonde) spanning was er bij iedereen te zien. Weken er naar toe geleefd en vandaag is het dan eindelijk zo ver; we gaan op kamp!
Op weg naar de Woushoeve, gezellig in de busjes kletsen over wat er allemaal gaat gebeuren………
We zijn op kamp begonnen met eten ????. Na het vullen van de buik zijn we gaan sporten, Van boogschieten, tot spijkerpoepen, tot pictionary; alles werd goed meegedaan.

Helaas was het voor onze jongeren die niet bleven slapen hierna al tijd om naar huis te gaan. Maar voor de slapers volgde er nog meer: voetballen in het opblaasbare voetbalveld, nog meer boogschieten of gezellig bordspellen spelen met groepsleiding. Ook hun creativiteit konden zij kwijt op canvasdoeken of met tekenen.
Tussendoor klonk er constant muziek en stonden we te dansen en te zingen. Soms zelfs een live optreden van sommige leerlingen.
Als avondeten had de kookploeg macaroni voor ons gemaakt; heerlijk! Nadat iedereen had geholpen met opruimen, konden we door met de volgende activiteit. Hup de bussen in en gaan!

In het bos was er een speurtocht uitgezet. Verdeeld in twee groepen en gingen we allebei een andere kant op. Tussendoor kwamen we elkaar tegen en hebben we zeer intensief ‘10 tellen in de rimboe’ gedaan.
Nadat iedereen gevonden was, maakten we de speurtocht af en gingen met de rebus de schat zoeken. De schatkist werd al snel gevonden, nu konden we terug naar locatie om hem open te maken.
Wat zou die schat nou zijn? Marshmallows! ‘Die kunnen we gebruiken bij een kampvuur!’

Zo gezegd, zo gedaan. Het vuur werd aangemaakt en we hebben met z’n allen de marshmallows geroosterd. Om half tien was het toch echt tijd om naar bed te aan: morgen weer een nieuwe, spannende en leuke dag!

Dag 2

GOOOOEDEMORGEEEEEN! klonk het om acht uur door het gebouw.
We werden wakker gemaakt met muziek en het ontbijt stond al klaar voor iedereen; roerei en broodjes.
Na het ontbijt was er ruimte om even iets voor jezelf te doen, zodat de kinderen die alleen overdag aansloten bij het kamp konden binnendruppelen en aansluiten.

Toen de groep compleet was, vertrokken we met z’n allen naar het blotevoetenpad. Vieze voeten, maar vooral lachende gezichten. Eenmaal terug op het kampterrein werden er broodjes knakworst gegeten. Voor de jongeren die niet bleven slapen was het helaas al weer tijd om te gaan na het eten, maar voor de slapers stond er een leuke wandeling op het programma, met als beloning een ijsje.
Eenmaal op de plek waar de tomtom ons heen stuurde, bleek de ijssalon niet meer te bestaan. OEPS! Dan maar met z’n allen in de winkel een ijsje scoren, lekker oppeuzelen en weer terug naar kamp.
Terug op het terrein was er vrije tijd. Er stonden groepjes te volleyballen, te voetballen, muziek te luisteren (en dus dansen en karaoke).
In de avond werd weer een kampvuur aangemaakt en bleef de gezelligheid goed hangen.

De volgende ochtend werd er ingepakt, opgeruimd en gepoetst.
Eenmaal terug op het IZEO-terrein, was iedereen uitgeteld van een super leuk kamp. Op naar volgend jaar!

Met dank aan de kampcommissie, betrokken – behulpzame en gemotiveerde collega’s, Alterius en Koraal, maar bovenal de lachende kinderen.