(On)opvallend gedrag
bij Kom Leren

Wervelkind is inmiddels geen onbekende meer binnen Kom Leren. Op diverse scholen stonden de trainers al voor groepen medewerkers van Kom Leren.

Veel aanmeldingen

Afgelopen week reisde Rachelle af naar Margraten. Daar, op basisschool Maurice Rose, sloten dertien deelnemers aan voor de training (On)opvallend gedrag … en nu?
‘We kregen in eerste instantie zoveel aanmeldingen dat besloten werd de groep op te splitsen. En dus volgt er volgende week nóg een training voor de overige medewerkers die zich hadden aangemeld.’, aldus Rachelle, trainer van Wervelkind.

Eigen training kiezen

Kom Leren biedt haar medewerkers diverse trainingen aan en zij kunnen op hun beurt aangeven welke van deze trainingen ze willen volgen. Eén van die trainingen is (On)opvallend gedrag… en nu?
Hierin wordt aandacht besteed aan de verschillen tussen jongeren, óók als er geen diagnose aan te pas komt. Hoe kun je als professional signaleren wat deze verschillen zijn? En misschien nog wel belangrijker; weet je hoe je met deze verschillen om moet gaan en welke aanpak je moet hanteren?
‘Dat is inderdaad waar wij de tips en handvatten geven. En bewustwording van het eigen gedrag is daarbij een belangrijk uitgangspunt.’ vertelt Rachelle.

Knop omzetten

Na afloop peilt Rachelle de reacties. Die zijn erg positief. ‘Ik weet zelf hoe het vaak gaat,’ benoemt Rachelle ‘als je na een werkdag nog zelf in de schoolbanken ‘moet’. En ook als je weet dat je je zelf hebt opgegeven voor zo’n training, is het toch vaak even de knop omzetten. Als je dan na afloop zo’n enthousiaste en positieve reacties krijgt als 'een dikke, vette tien', 'zinvol' of 'bevlogen', dan weet ik dat dát is gelukt.’


Deel deze pagina

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor de Alterius Nieuwsbrief


Bedankt voor je inschrijving!