Lente zichtbaar én voelbaar bij De Buitenhof

Met de zonnige dagen in dit voorjaar wordt er door de leerlingen veel tijd besteed aan het thema Lente.
Hier horen bloemen natuurlijk ook bij.

Ruiken, voelen, ontleden

In het geval van De Buitenhof werd er niet gewoon naar gekeken of aan geroken, maar ze werden zelfs ontleed. Alle delen werden uitgepluisd. Van meeldraad tot stamper en van kelkblad tot wortels.

Iedere leerling ging met zijn of haar eigen bloem aan de slag. Leren door te doen dus. En vaak hebben de leerlingen zelf niet eens in de gaten hoe leerzaam ze bezig zijn, juist omdat ze het leuk vinden om zélf met de bloemen aan de slag te zijn.

Bloemenexperts

Alsof ze echte kenners uit het tuincentrum waren, gingen ze aan de slag. Wat ze met hun handen en ogen konden zien, werd op papier ingevuld. Na het grondige onderzoek werden ze natuurlijk ook weer netjes gezaaid. De mooie bloemen en materialen kregen de leerlingen van Albert Heijn Dijkstra uit Bunde. Mede door hen konden de leerlingen zich achteraf ervaren bloemenexperts noemen.

Kijk voor meer beelden op onze Facebookpagina!