Leerlingen krijgen smaaklessen

De Buitenhof is een Gezonde School. Dit betekent dat we zorgen voor actieve en gezonde leerlingen, een veilige schoolomgeving, een fris klimaat én dat we aandacht voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling van de leerlingen. Dit vinden wij belangrijk, omdat het allemaal bijdraagt aan een gezondere leefstijl, betere schoolprestaties en minder schooluitval.

Smaaklessen

Een van de thema’s waaraan we specifiek aandacht besteden is het thema gezonde voeding. Met diverse ‘smaaklessen’ gaan onze leerlingen zelf aan de slag. De eerste smaakles werd gegeven door voedingscoach André Mostard. In het kader van het thema zullen de leerlingen nog smaaklessen in de klas krijgen van hun eigen leerkrachten én gaan ze nog een uitstapje maken in het kader van de smaaklessen.

Zelf aan de slag

Door zelf aan de slag te gaan leren de leerlingen nog beter waar gezonde voeding uit bestaat en hoe, relatief eenvoudig, je een gezonde maaltijd kunt bereiden. In de eerste les maakten de leerlingen zelf verse pompoen- en tomatensoep en een heerlijke salade. En uiteraard mochten ze zelf genieten van hun eigengemaakte maaltijd!

terug naar de website van De Buitenhof