Leerlingen IZEO maken een wereldreis

De afgelopen periode liepen de jongeren van onze IZEO-locatie in Cadier en Keer als Wereldburgers door de school. Ze maakten op verschillende manieren kennis met ‘de wereld’.

Aan de hand van verschillende activiteiten en leervormen werden de jongeren ondergedompeld in het thema ‘Wereldburgers’. Kennismaken met culturen, tradities en geloof, maar ook in gesprek gaan over onze multiculturele samenleving en discriminatie, alles kwam zo’n beetje aan bod.

Lekker!

Als afsluiting van dit thema deed iedere klas onderzoek naar een land in Europa én in de wereld. Vervolgens gingen de leerlingen daadwerkelijk op wereldreis. Door middel van een quiz, waarin feitjes en weetjes van ieder land opgezocht moesten worden, bezochten de leerlingen een land. Maar niet alleen dat. De jongeren konden letterlijk het land proeven. Overal stonden namelijk typische (zelfgemaakte!) gerechten van de landen die ze bezochten. Een lekkere afsluiting dus!

Ondersteuning

Naast de feitelijke kennis die onze jongeren gedurende dit thema opdeden, werkten ze ook aan andere doelen. Eén ervan was bijvoorbeeld het aanpassen van de manier van werken als hun leidinggevende of docent hierom vraagt. Voor sommige misschien een eenvoudige en logische opdracht, maar vaak werken jongeren liever door op de manier die ze gewend zijn. Toch zullen ze zich moeten aanpassen aan het verzoek van hun leidinggevende of docent, al vinden sommigen dat nog zo moeilijk. Dit doel wordt expliciet meegenomen in dit thema omdat we onze leerlingen hier bewust van willen maken. En uiteraard ondersteunen wij hen hierbij.

Wil je foto's zien van deze leuke afsluiting? Check dan ons Facebookaccount!