Leerlingen
Buitenhof
pakken het OV

Het openbaar vervoer. Sommigen maken er dagelijks gebruik van. Maar dat geldt niet voor iedereen.
En hoe werkt het dan als je wél een (eerste) keer met het openbaar vervoer gaat reizen. Voor sommigen kan dit best ingewikkeld en spannend zijn.
En dat is één van de redenen dat onze leerlingen van SO De Buitenhof de afgelopen periode 'les hebben gehad' in openbaar vervoer.

Wat komt er allemaal kijken bij reizen met het openbaar vervoer?

Het lessenpakket van vervoersbedrijf Arriva besteedt aandacht aan diverse aspecten van het reizen met openbaar vervoer. Zo zijn de leerlingen stap voor stap meegenomen over alles dat te maken heeft met het OV.
Zo leerden ze bijvoorbeeld de verschillende vormen van openbaar vervoer kennen. Maar ook werd er aandacht besteed aan het gebruik van een OV-chipkaart. Hoe kun je deze bijvoorbeeld opladen? Daarnaast werd er ook druk geoefend met het plannen van een reis. Hoe kom je te weten hoe laat jouw bus of trein vertrekt?

Zelf reizen

Het uiteindelijke doel van het 'lessenpakket van vervoersbedrijf Arriva' is dat onze leerlingen straks zelfstandig kunnen reizen met het openbaar vervoer. Met het doorlopen van de verschillende lessen hebben de leerlingen, in theorie, al veel geleerd over hoe ze dit kunnen gaan doen.
Als laatste stap gingen de leerlingen daadwerkelijk samen reizen met het openbaar vervoer. Zelf de vertrektijden checken, in- en uitchecken in bus en trein, alles kwam aan bod.
Een leerzame en leuke activiteit die weer bijdraagt aan de ontwikkeling van onze leerlingen.

Weten hoe het er aan toe ging tijdens deze reis? Check onze Facebookpagina!

terug naar de website van De Buitenhof