Kijken naar het waarom

Afgelopen week gaf Rachelle een vervolgtraining bij het Bonnefantencollege in Maastricht.
‘Daar bieden we een traject op maat aan. Deze keer gingen we dieper in op de verschillen in gedrag tussen leerlingen en hoe hiermee om te gaan.’ aldus Rachelle.

Rode lijn

Na afloop van een training vraagt Rachelle altijd kort aan de aanwezigen wat zij nu direct meenemen naar de dag van morgen. ‘Dat is voor iedereen anders, dat begrijp ik ook.’ vertelt Rachelle. ‘Toch is het mooi om te zien dat er meestal ook een rode lijn in de antwoorden zit. Termen als bewustwording of specifieke methoden die we hebben besproken zitten er altijd tussen.’

Kijken naar het waarom

Sommigen gaan net iets verder en koppelen het ook direct aan hun eigen handelen of voornemen. Zoals deze keer dat één van de deelnemers aangeeft dat hij feitelijk meer interesse heeft gekregen in het kijken waaróm een leerling bepaald gedrag vertoont.
Rachelle: ‘Dat vind ik echt heel mooi. Het is zo belangrijk om te kijken naar de reden achter het gedrag. Onder andere om de juiste aanpak te kunnen bepalen die je als docent vervolgens bewust inzet. Die bewustwording is een heel belangrijke stap. Als je die kunt benoemen, is de volgende stap dichtbij. Daar doen we het toch met z’n allen voor?’

Ook geïnteresseerd in een (op maat) training van Wervelkind?
Check hier het aanbod of neem direct contact op.