Ik laat me niet gek maken

‘Confronterend en inspirerend. Dat was mijn eerste reactie op dit boek.’ aldus Rachelle, trainer bij Wervelkind.

Breinbewustzijn

‘In de kerstvakantie las ik het boek ‘Ik laat me niet gek maken’ van Rick van Asperen. Een boek dat laat inzien dat balans en echt geluk beginnen met breinbewustzijn.’ vertelt Rachelle. ‘Niet alleen wordt in het boek de kennis over je brein vergroot, maar het houdt je ook een spiegel voor.’

Schoenen

Van Asperen maakt in dit boek gebruik van ‘schoenen’ als metafoor. Over hoe wij in deze maatschappij te vaak onze ‘hardloopschoenen’ aantrekken. Hij neemt de lezer mee in de functies van ons brein, waar deze voor dienden in de oertijd en hoe wij deze op dit moment benutten.

Batterij opladen

‘Het was af en toe wel confronterend om te zien hoe wij onze tijd spenderen én hoe wij daarin meegaan. Tegelijkertijd geeft de schrijver ook tips. Want door bewuster keuzes te maken, kun je beroep doen op andere gedeeltes van je brein, waardoor je meer tijd en energie overhoudt om je ‘batterij’ weer op te laden. Heerlijk toch?’ lacht Rachelle.