Drie trainingen op één dag

Onze trainers reizen vandaag naar Sittard en Meerssen: drie trainingen op één dag.

Ook nu weer: maatwerk!

In de ochtend verzorgt Susanne een maatwerktraining voor het docententeam van de VEVA. VEVA is de opleiding van VISTA College tot aankomend onderofficier grondoptreden.

De training die hier op het programma staat is gebaseerd op de training ‘(On)opvallend gedrag…en nu?’ maar bevat ook onderdelen van de training ASS en AD(H)D.

‘Dat is het voordeel van maatwerk,’ vertelt Susanne. ‘Ook hier zijn we vooraf in gesprek gegaan over welke wensen er liggen vanuit de opleiding. En in dit geval zijn er wat verdiepende vragen over bepaalde onderwerpen gekomen. Die passen wij dan in onze training in.’

Thema’s gekozen door eigen teams

’s Middags reist het Wervelkindteam door naar Stella Maris College in Meerssen.
Rachelle: ‘We gaan daar in totaal zes trainingen geven aan zes verschillende groepen. De eerste twee zijn vanmiddag aan de beurt.’ Susanne vult aan: ‘De teamleden hebben vooraf de vraag gekregen welke training zij graag zouden willen volgen. Het team docenten havo/vwo bovenbouw koos voor de trainingen ‘Angst/depressie’ en ‘(On)opvallend gedrag…en nu?’.’

‘Deze docenten werken met leerlingen op havo- en vwo-niveau. Daar spelen mogelijk weer andere problematieken dan in het VMBO. Daar passen we dan ook weer onze inhoud op aan’, aldus Rachelle.

Na de reeks van trainingen bij het Stella Maris staat er ook nog een follow up bijeenkomst gepland.
Daarbij biedt Wervelkind de cursisten de mogelijkheid om te bespreken waar zij in de afgelopen periode tegenaan liepen in relatie tot de gegeven training.