De Buitenhof exposeert in SCHUNCK

SCHUNCK startte in maart de challenge ‘Keith Haring de wijk in’. Aanleiding was de start van de expositie ‘Keith Haring: Grace House Mural’ in SCHUNCK.
De interesse van Marc van Soest, docent beeldend bij De Buitenhof, was meteen gewekt. ‘Dit was voor ons ook meteen een kans om een kunstproject schoolbreed aan te pakken’, vertelt hij enthousiast.

Schoolbreed project

Alle leerlingen van de school zijn betrokken, van de jongste leerlingen op het basisonderwijs tot en met de leerlingen van het voortgezet onderwijs. ‘Inderdaad,’ bevestigt Van Soest, ‘van jong tot oud, ieder heeft zijn eigen taak. De leerlingen van Techniek hebben bijvoorbeeld de figuren gezaagd. Vervolgens heeft iedere klas een eigen figuur met een eigen kleur gekregen en verzamelden de leerlingen zelf materiaal om die figuren te ‘beschilderen’. Ook dat is namelijk door de klassen zelf gedaan.’

Op film gezet

Zo'n mooi project verdient natuurlijk alle aandacht!
Vandaar dat we onze collega's van Koraal Media hebben gevraagd om dit project op film vast te leggen.
In deze korte video leggen onze leerlingen uit wat het project inhield en wie er allemaal aan mee hebben gewerkt.

Kunstwerken van leerlingen tentoongesteld

Inmiddels zijn de werken van onze leerlingen te zien bij SCHUNCK zelf.
De Keith Haring Club Expo bestaat uit werken van verschillende middelbare scholen uit Heerlen en omstreken.
Je kunt deze werken tot eind juli bezoeken in SCHUNCK.

De Buitenhof heeft een eigen kunstroute

Omdat De Buitenhof het project groots heeft aangepakt, zijn er ook veel kunstwerken te bewonderen van onze leerlingen. Daarom is er ook nog een aparte kunstroute gemaakt met deze werken.
Dat betekent dat een deel van de gemaakte kunstwerken vanaf eind juni te zien is in de etalages van diverse winkels.

Neem zelf gratis een kijkje!

Wil je de werken in het museum zien?
De Keith Haring Club Expo is tot en met 24 juli gratis te zien in de Aad de Haas-zaal in het SCHUNCK Glaspaleis.
De tentoonstelling is open van di t/m zo, van 12.00 tot 17.00 uur

Wil je de werken in de stad zien?
SCHUNCK heeft een mooie looproute uitgezet, zodat je geen enkel kunstwerk hoeft te missen!
Kijk voor de route op de site van SCHUNCK: De Buitenhof X Keith Haring — SCHUNCK NL