Bikken bij De Buitenhof gaat weer van start!

Na een verplichte zomerstop én de opstartfase van school gaat de foodtruck van Bikken bij De Buitenhof weer open.
De eerste bestellingen zijn vanaf vrijdag 7 oktober weer af te halen!

'Proef'

Zo’n twee maanden voor de zomervakantie startte Bikken bij De Buitenhof als ‘proef’.
Vakleerkrachten Kas en Nga, beiden geven ze les in het vak ‘horeca’, zochten voor hun leerlingen een extra uitdaging.
‘Onze leerlingen leren alles over hygiëne, het bereiden van maaltijden maar lopen bijvoorbeeld ook intern stage. Dat betekent dat ze maaltijden verkopen, bereiden en uitserveren aan onze eigen collega’s. En uiteraard werken we altijd met verse en gezonde producten’, vertelt Nga. Haar collega Kas vult aan: ‘En we dachten waarom laten we onze leerlingen niet ook eens aan de slag gaan met klanten buiten onze school? Buiten maar wel vanuit de veilige omgeving van de school.’

Foodtruck

Het idee van Bikken bij De Buitenhof was geboren. ‘Vanaf half mei konden ook buurtbewoners uit onze wijk Welten-Benzenrade genieten van de heerlijke, gezonde gerechten die onze leerlingen maken’, aldus Kas.
‘Het letterlijk naar buiten treden van onze leerlingen zorgt voor een heel andere dimensie. Er komen heel wat andere vaardigheden kijken bij deze stap en dat is bijzonder leerzaam’ zegt Nga. ‘Ze kunnen niet wachten om vanuit onze foodtruck aan de slag te gaan!’

Check het menu en bestel!

De 'proefperiode' van Bikken bij De Buitenhof was een succes en smaakt naar meer!
Vandaar dat je vanaf 7 oktober weer jouw maaltijd kunt afhalen!
Eens per week bieden de leerlingen hun maaltijden of snacks te koop aan.
Op de website van De Buitenhof vind je het menu voor de komende weken én de bestellijst.

Geef op tijd door wat jij wilt afhalen en onze leerlingen maken het met plezier en liefde voor je. En natuurlijk met verse ingrediënten.