Statushouders PraktechStaatssecretaris Harbers van Justitie en Veiligheid brengt op 6 september een bezoek aan de gemeente Maastricht. Dit bezoek staat in het teken van een drietal projecten voor statushouders uit de gemeente Maastricht.

Bijna een jaar geleden startte de eerste groep statushouders bij Praktech.
De gemeente Maastricht, Leeuwenborgh en Praktech boden gezamenlijk deze statushouders een geïntegreerd programma aan. In dit programma werd de Nederlandse taal direct gecombineerd met een technische training.

‘Voor de cursist snijdt het mes aan twee kanten,’ zo vertelde Bert Hendriks, coördinator van Praktech, eerder al. ‘De cursisten volgen een technische training, met mogelijkheid tot behalen van certificaat of diploma, waarbij zij direct hun kennis van de Nederlandse taal in praktijk kunnen brengen. Bovendien zal de technische talenkennis van de cursisten door de training groeien. Een prettige bijkomstigheid voor de cursisten is het feit dat alles onder één dak plaatsvindt’.

Vanmiddag delen de betrokkenen (statushouders en docenten) hun ervaringen van dit traject met de staatssecretaris. Deze maand nog start er weer een nieuwe groep statushouders met dit traject. Wij kijken er nu al naar uit om met deze gemotiveerde en enthousiaste cursisten aan de slag te gaan.

terug naar website Praktech