Begin juli vond de diplomauitreiking bij Praktech plaats. Niet alleen de regulieren cursisten ontvingen hun diploma, ook een groep statushouders nam deze in ontvangst. En voor de positie van deze laatste groep werd vandaag nadrukkelijk aandacht gevraagd.

Statushouders aan het werk

Luc Winants aanwezig diplomauitreiking PraktechLuc Winants was vanuit zijn rol als ketenregisseur integratie vluchtelingen ook aanwezig. Hij werd deze dag gevolgd door een filmploeg van het tv-programma Eén Vandaag. In het interview benoemt Luc Winants de zorg die we allen hebben om deze groep statushouders aan het werk te krijgen. Hij is trots te zien dat de groep die hier vandaag staat al weer een stap verder in de goede richting komt.

Statushouders ontvangen diploma PraktechSuccesvol traject

Samen bereiken we meer.
Een voorbeeld hiervan is het duaal traject zoals Praktech dit vormgeeft met VISTA college en gemeente Maastricht-Heuvelland.
Het traject blijkt succesvol. In het najaar van 2019 is dan ook de derde groep van 22 statushouders gestart met dit traject.

terug naar de website van Praktech