Vreemde opmaak of geen afbeeldingen? Bekijk de online versie.
logo Nieuwsmail Praktech juli 2020
Verhuizing Praktech

We hebben er dit schooljaar veel over gecommuniceerd: de aanstaande verhuizing van Praktech.

Ondanks alle inspanningen en steun die we van velen mochten ontvangen, gaan we toch het oude LTS-gebouw in Cadier en Keer verlaten.
Komend cursusjaar starten we op een andere plek.
We laten jullie snel weten waar dit zal zijn!

En, we zouden Praktech niet zijn als we deze stap ook weer beschouwen als een kans!
Een kans om op een nieuwe plek te beginnen aan een fris cursusjaar vol mogelijkheden!

afbeelding
Trotse maker én eigenaar

Soms kunnen onze cursisten hun eigen werk mee naar huis nemen.

Zoals deze cursist. Hij timmerde en schilderde zelf dit tafeltje annex krukje.

En dat verdient een mooi plekje in zijn huis!

Cursusaanbod

De laatste groep cursisten rondde deze week hun cursus af. En zo hebben we dit jaar weer veel verschillende cursussen mogen verzorgen: timmeren, schilderen, stukadoren, metselen, lassen, VCA en horeca. Ook heeft onze jobcoach ervoor gezorgd dat menig cursist inmiddels een contract heeft.
En naast deze reguliere cursussen hebben we samen met VISTA-college ook een grote groep statushouders mogen begeleiden. Ook deze trajecten zetten we komend jaar weer voort.

Voor de start van komend jaar hebben we al 65 cursisten ingeschreven. Dat is fantastisch!

Mocht u meer informatie willen over onze cursussen, bekijk dan ons cursusaanbod!

Bar voor Koraal

Aan begin van 2020 nam Praktech deel aan de Maatschappelijke Beursvloer. Dit is een event waarbij organisaties elkaar, met gesloten beurzen, een dienst kunnen bewijzen. Praktech had, zoals ze dat noemen, verschillende 'matches'.

Zo kwam zorgpartner Koraal met de vraag om een houten bar die ze in hun nieuwe locatie in Lemiers heel goed kunnen gebruiken. Op deze prachtig gelegen locatie gaan cliënten van Koraal bezoekers voorzien van een hapje en een drankje. Een heerlijk vooruitzicht!

De vraag voor een op maat gemaakte bar kan natuurlijk nergens beter terecht komen dan bij Praktech. Zo'n ambachtelijke klus vraagt om vakmanschap en laten we dat nu net in huis hebben.

Er is flink aan gewerkt de afgelopen periode en het resultaat mag er zijn!

Aangepaste diploma-uitreiking

Ieder cursusjaar sluiten we af met een feestelijke diploma-uitreiking. Naast onze cursisten kijken ook hun begeleiders en leermeesters hier naar uit.

Helaas gooit corona dit jaar de plannen overhoop. Geen feest dit keer in onze vertrouwde gang waar we met z'n allen proosten op de geslaagde cursisten.

Nu heeft iedere leermeester op geheel eigen wijze zijn cursist toegesproken en gefeliciteerd. En naast het certificaat of diploma ontving iedere cursist een kleine attentie namens Praktech!

Mooie zomer gewenst!

Praktech is vanwege de vakantie en voorbereiding op de verhuizing gesloten van week 30 tot en met week 33.

We wensen iedereen een heerlijke zomer toe en we hopen jullie, gezond en wel, na de vakantie weer te zien op onze nieuwe locatie!

Deel deze nieuwsbrief op facebook twitter linkedin
Social media
facebook Facebook
linkedin Linkedin
Instagram Instagram
Adres en contact
Stichting Praktech
Pater Kustersweg 6
6267 NL Cadier en Keer

+31 (0)43 407 31 98
info@praktech.nl
Via dit netwerk mag alleen e-mail worden verzonden op basis van permissie.
Ervaart u onze e-mailnieuwsbrief als ongewenst, klik dan hier