1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Leren van en met elkaar

Interne analyse; voorjaar 2010
Het werken met unieke leerlingen, doelgroepen en arrangementen levert unieke kennis op.
Binnen Alterius wordt deze kennis nog niet systematisch met elkaar gedeeld.
Onderzoeksvaardigheden moeten verder worden ontwikkeld.
Methodisch werken in samenwerking met partners – één kind één plan - moet verder worden ingebed.
De ambulante begeleiding is nog onvoldoende verbonden met de onderwijsprocessen.

Effecten op langere termijn
  • Team én partners profiteren van de aanwezige kennis.
  • Onderwijs en behandelen gaan hand in hand en maken deel uit van één plan.
  • De kwaliteit van het onderwijs en de leeropbrengst stijgen.
Voorwaarden
  • Reflectie op de doelmatigheid van het onderwijs wordt georganiseerd.
  • Kennisdeling intern wordt systematisch opgezet.
  • Deskundigheidsbevordering in methodisch werken en eenvoudig praktijkonderzoek wordt opgezet.
  • Teamleden houden kleinschalige presentaties  over diverse thema’s.
  • Onderwijsprotocollen worden aangepast en methodes worden ontwikkeld.
  • Er wordt een uitwisseling georganiseerd tussen de verschillende Alterius-teams.
Aanpak
  • De competenties van de Alterius-leerkracht worden beschreven.
  • De werkgroep deskundigheidsbevordering krijgt een sturende taak.
  • De scholingsbehoefte wordt in kaart gebracht en besproken met de leidinggevende.
  • Er worden bekwaamheidsdossiers aangelegd.
  • Er worden leergemeenschappen gevormd rond relevante thema’s.
  • Opbrengst van het onderwijs wordt gemeten.

Ook Alterius



Buitenhofwebsite

Bezoekers Online

We hebben 23 gasten en geen leden online

Adres Gegevens

Stichting Alterius
Kloosterkensweg 6
6419 PJ Heerlen
tel:  045-5716111
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.stichtingalterius.nl




stjozefwebsite

Alterius is lid van:


world education forum