1. Skip to Menu
  3. Skip to Footer>

IZEO van start

LogoIZEO
Op maandag 8 januari was het dan zo ver: IZEO gaat van start!
Samen met SJSJ is Alterius al geruime tijd bezig om IZEO uit te werken tot een volwaardig geïntegreerd dagprogramma. IZEO staat voor Integraal Zorg en Onderwijs. Het bijzondere aan IZEO is dat het onderwijs- en zorgprogramma van onze leerlingen in elkaar worden geschoven.

Op de eerste echte IZEO-dag te vieren ontvingen leerlingen en medewerkers een lekker stuk vlaai bij de koffie. De leerlingen ontvingen daarnaast speciaal voor hen ontworpen IZEO-sportshirts.

Na een paar weken te hebben gedraaid in het nieuwe IZEO-programma vroegen we links en rechts al eens wat reacties van collega’s.

Inez, één van de leerkrachten, geeft aan dat de leerlingen IZEO als prettig ervaren. ‘Met name omdat ze nu les krijgen op hun eigen niveau, dat wordt enorm gewaardeerd.’ In de wandelgangen hoort Inez, zowel van collega’s als van leerlingen, dat IZEO een gezellige chaos is. ‘Het gewandel tussendoor zorgt wellicht voor een gevoel van ‘chaos’, omdat de meesten dit nog niet gewend zijn. Een kwestie van tijd dus en dan is dat chaotische gevoel ook verdwenen.’

In het voorjaar zal de officiële opening plaatsvinden, waarbij ook partners van SJSJ en Alterius worden uitgenodigd.

Ook Alterius

Buitenhofwebsite